Finans Şefi
08 Kasım 2020

İŞ AKIŞ TALİMATI

 


Görev:

Finansal varlıkların kullanımını ve harcamaların muhasebesini yapar ve izler. Harcamaların kaydedilmesini ve masrafların geri ödenmesini yönetir.


İlk Eylemler

  • HAP Başkanı’ndan görevini alır.
  • Tüm görev tanımlamalarını okur ve organizasyon şemasını gözden geçirir.
  • İlgili yaka kartını takar.
  • HAP Başkanı’ndan brifing alır.
  • Mevcut Finans kaynaklarını belirler.
  • Kriz merkezindeki kararların, eylemlerin ve atamaların dokümante edilmesi için sekreter tayin eder.
  • Kayıt ve dokümantasyonların düzgün bir şekilde tutulabilmesi için görevlendirme yapar.
  • Afet Eylem Planının yönetim tarafından belirlenen finansal sınırlar içerisinde yürütülmesini sağlar.
  • Herhangi bir özel anlaşma/sözleşme ihtiyacı olup olmadığına karar verir.
  • Durum Değerlendirme Sorumlusunun bilgilendirilmesi sağlanır.
  • Tüm iş akış Talimatını oku ve Afet Yönetim Ekip Çizelgesi gözden geçir
  • Tüm faaliyetlerin, konuların ve kararların olay kayıtlarını başlatın ve HAP Başkanına düzenli yazılı durum raporları verin,
  • HAP Başkanından  durum ile ilgili talimat ve bilgi alın,
  • Birim Sorumluları görevlendirme ihtiyacını belirle; ilgili iş akış tablolarını ve görev yeleklerini dağıt. Finans Yönetim Kontrol Listeni( Form -  25) tamamla.
  • Lojistik Bölümü Birim Sorumlularını, mevcut durum ve olayın hedefleri ve strateji hakkında kısaca bilgilendir, bölüm eylem planı taslağını hazırla, sonraki toplantının zamanını belirle.
  • Bölüm Personel Mesai Tablosunu (Form – 18) Lojistik Bölüm personeline dağıt ve mesailerin uygun şekilde kaydedildiğini kontrol et. Bu tabloyu vardiya bitiminde ve ya her operasyon periyodunun bitiminde İnsan Kaynakları  Sorumlusuna ulaştır.
  • Gereksinim durumunda Afet Eylem Planının düzenlenmesine, brifinglere ve toplantılara katıl;
  • Maliyet hesabım çıkar.
  • Afet Eylem Planının HAY tarafından belirlenen finansal sınırlar içerisinde yürütülmesini sağla.
  • Herhangi bir özel anlaşma/sözleşme ihtiyacı olup olmadığına karar ver.
  • Lojistik Bölümü personelinin güvenlik ilke ve yöntemlerine riayet etmelerini sağla.
  • İç ve dış tüm haber akışını Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet. Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.

Devam Eden Eylemler

  • Satın alma sorumlusu tarafından personel, kaynak ve çeşitli harcamalarla ilgili finansal verileri özetleyen finansal durum raporunun takibini yapar.
  • Kısa ve uzun vadeli oluşabilecek finansal sorunları belirlemek ve çözmek için planlama yapar.
  • Finans bölümü için yeterli düzeyde personel ve malzeme gereksinimini belirleyerek düzenlemeleri yapar.
  • Finans  bölümünde yeterince personel ve malzeme bulunmasını sağla.
  • Satın alma sorumlusu tarafından belirli aralıklarla sunulan personel, kaynak ve çeşitli harcamalarla ilgili finansal verileri özetleyen finansal durum raporunu onayla.
  • Uygun şekilde raporları ve kayıtları hazırla, düzenle.
  • Stres yönetimi, dinlenme ve gıda alımını fiziksel gereksinimlerini karşılayacak şekilde yap
  • Tüm personel ve gönüllüleri stres ve uygunsuz davranış belirtileri açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar

Süresi Uzayan Eylemler

  • Afet aktivasyonu esnasında kullanılan ekipmanın takibi için Malzeme Kabul Formuna kayda devam eldir.
  • Finans ve hasta kayıtlarının uygun şekilde yapılmasını sağlar.
  • Faturalandırma için  ilgili kayıtları tutulmasını sağlayarak,tüm ödeme belgeleri ve fatura kayıtları teslim eder.
  • HAP Aktivasyonu sonrası normalleşme sürecine dönme aşamasında gerekli finans kaynaklarının sağlanması ile ilgili planlamayı yapar.
  • Finans Bölümü personelinin artan iş yükünü karşılama yeterliliği, görevlilerin sağlık ve iş güvenliği, kaynak gereksinimi ve dokümantasyon işlemlerini izlemeyi sürdür.
  • Finans ve hasta kayıtlarının uygun şekilde yapılmasını sağla. Faturaları topla, düzenle.
  • İstendiğinde veya her 8 saatte bir HAY ve yönetim ekibine finansal son durumu raporla.
  • Hastanenin rutin finansal işlemlerinin de yürütülmesini sağla.
  • Acil malzeme ihtiyaçları için Destek Hizmetler Sorumlusu ile birlikte çalış. Mevcut nakit rezervini korumaya çalış.
  • Hem hastane hem de hastane dışında personelin ulaşabileceği ATM cihazları yerleştirilmesini sağla.
  • Müdahale süresince kullanılan malzemenin takibini yapmak için Malzeme Kabul Formunun (HAP Form 21) kullanımım sağlamayı sürdür
  • Uygun beslenme, sıvı alımı, dinlenme ve stresle başa çıkma teknikleriyle kendi fiziksel gereksinimlerini sağla.
  • Tüm personel, gönüllüler ve hastaları stres belirtileri ve uygunsuz davranışlar açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar.
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Personele dinlenme süresi verilmesini sağlayın,
  • Olaya müdahalenin değerlendirilmesine katılın.

     Aktivasyonu Sonlandırma

  • Tüm personelin dinlenmelerini ve nöbet değişimlerini sağlar.
  • HAP Başkanı ve yönetim ekibine finansal son durumu raporlarını sunar.
  • Hastanenin rutin finansal işlemlerinin yürütülmesini sağlar.

Eylemlerin Kaydedilme Şekli

Kayıtlar…..

Formlar….4-18-21-25-29

Raporlama Mekanizması …..
Rapor Vereceğiniz Kişi: HAP Başkanı

Kimlik Belirleme: Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.



SATINALMA SORUMLUSU İŞ AKIŞ TALİMATI

Görev:

Hastanelerin olaya müdahale, iyileştirme ve yeniden yapılanma aşamalarında ihtiyaç duyduğu HAP Başkanınca onaylanmış araç, malzeme, ilaç ve diğer materyallerin alımı veya kiralanmasından sorumludur.


İlk Eylemler

  • HAP Başkanı’ndan görevini alır.
  • Tüm görev tanımlamalarını okur ve organizasyon şemasını gözden geçirir.
  • İlgili yaka kartını takar.
  • Durum tespiti toplantılarına katılın ve uygun müdahaleyi belirleyin. Bu müdahale; ihtiyaca göre hastaneden hızlı ve güvenli bir şekilde tahliyeyi, dış kaynaklardan gelecek muhtemel yardımların yönlendirilmesini içerebilir,
  • Tüm faaliyetlerin, konuların ve kararların olay kayıtlarını başlatın ve Finans  Şefine düzenli yazılı durum raporları verin,
  • Afete özel durumlar nedeni ile tahsil edilemeyecek zorunlu harcamalar, özellikle afetle ilişkili tüm satın alma sözleşmelerinin ve acil durum planında belirtilen alımların ayrı hesaplanmasını sağla, denetle
  • Kaynak düzenlemesini sağlamak için destek hizmet sorumlusu ile iletişim halinde ol.
  • Finans Yöneticisinden veya onun yetkili temsilcisinden alımları başlatmak için yetki al.
  • Maliyetleri asgariye düşürmek için anlaşma ve görüşmeler yap, anlaşmazlıkları çözümle.
  • Tıbbi malzeme, ayniyat ve diğer materyallerin transferi, paylaşımı için acil anlaşmalar yap ve raporla.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.
  •  İç ve dış tüm haber akışım Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet, Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla.

Devam Eden Eylemler

  • Kaynak düzenlemesi için destek hizmet sorumlusu ile iletişim kurar.
  • Finans Direktöründen (veya onun yetkili temsilcisinden) alımları başlatmak için yetki alır.
  • Maliyetleri asgariye düşürmek için anlaşma ve görüşmeler yapar.
  • Satınalma  biriminin görevlerini yerine getirmek üzere yeterli sayıda kayıt görevlisi atanmasını sağla. Gerekirse destek hizmetler biriminden personel talep et.
  • Afet ile ilgili tüm masrafların kaydedilmesini sürdür
  • Faturalama/Maliyetlendirme  Sorumlusuna iletmeden önce satın-alma anlaşmaları ile karşılaştırmak üzere tüm fatura ve diğer kayıtları topla.
  • Her sekiz saatte bir ve/veya Faturalama/Maliyetlendirme  sorumlusunun belirlediği aralıklarla satın alımlarla ilgili Satın Alma raporlarını hazırla.
  • Satın alımların talepleri karşılamasını sağlamak için Lojistik Şefi  ile koordine çalış.
  • Bölüm eylem planı hazırla, talep ettiğinde Finans Şefine ilet.
  • Düzeltemediğin ya da çözemediğin herhangi bir sorun hakkında Finans Şefini acilen bilgilendir.
  • Uygun şekilde raporları ve kayıtları hazırla, düzenle.
  • Stres yönetimi, dinlenme ve gıda alımını fiziksel gereksinimlerini karşılayacak şekilde yap
  • Tüm personel ve gönüllüleri stres ve uygunsuz davranış belirtileri açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.

     Süresi Uzayan Eylemler

  • Tıbbi malzeme, ayniyat ve diğer materyallerin transferi, paylaşımı için acil anlaşmalar yapar.
  • Satın Alma Formu tutulmasını, düzenli aralıklarla Muhasebe Sorumlusuna gönderilmesini sağlar.
  • Tüm fatura ve diğer kayıtları toplar.
  • Satın alımların talepleri karşılamasını sağlamak için Destek Hizmetler Sorumlusu ile koordinasyon kurar.
  • Personele dinlenme süresi verilmesini sağlayın,
  • Olaya müdahalenin değerlendirilmesine katılın.

     Aktivasyonu Sonlandırma

  • Müdahaleye son verme kararı alındığında; iyileştirme aşamasına veya olağan işleyişe rahat geçişi kolaylaştırmak için çalışma düzeninizi gözden geçirin.
  • İhtiyaç azaldığında, personelini kendi rutin görevlerine döndür ve pozisyonları kombine et ya da kademeli olarak azalt.
  • Afetle ilişkili tüm hesapların toparlanmasını denetle, sağla.
  • Tüm fatura ve diğer kayıtları toplar, raporlar.
  • Aktivasyon sonrasında afetle ilişkili tüm hesapların toparlanması ve denetlenmesini sağlar.

     Eylemlerin Kaydedilme Şekli

Kayıtlar…..
Formlar….4-29
Raporlama Mekanizması …..


Rapor Vereceğiniz Kişi: Finans Şefi

Kimlik Belirleme: Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.




FATURALANDIRMA/MALİYETLENDİRME SORUMLUSU İŞ AKIŞ TALİMATI

Görev:

Olayın maliyet analizini yaparak raporlamaktan ve olaya ilişkin yapılan masrafların doğru bir şekilde kayıtlarının tutulmasını sağlamaktan sorumludur.


İlk Eylemler

  • Finans Şefinden görevini alır.
  • Tüm görev tanımlamalarını okur ve organizasyon şemasını gözden geçirir.
  • İlgili yaka kartını takar.
  • Görevlilerin belirlenmesi, atanması ve eğitimini sağlar.
  • Afet halinde muhasebe/bütçe hizmetlerinin planlarını yapar ve bu planları aktive eder.
  • Bildirilen afetin maliyet analizi verilerini sağlar.
  • Afetin maliyet kayıtlarının doğru şekilde tutulmasını sağlar.
  • Tüm faaliyetlerin, konuların ve kararların olay kayıtlarını başlatın ve Finans  Şefine düzenli yazılı durum raporları verin,
  • Uygun kodlamaları içerecek şekilde Faturalama/Maliyetlendirme  prosedürlerinin kaydedilmesini sağla.
  • Ek fonların kabulü ve hesapta tutulması için prosedürleri tamamla.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.
  • İç ve dış tüm haber akışım Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet, Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla.

Devam Eden Eylemler

  • Uygun kodlamaları içerecek şekilde muhasebe prosedürlerinin kaydedilmesini sağlar.
  • Ek fonların kabulü ve hesapta tutulması için prosedürleri tamamlar.
  • Finans Direktörü ve personeli düzenli şekilde bilgilendirir.
  • Faturalama/Maliyetlendirme  biriminin görevlerini yerine getirmek üzere yeterli sayıda kayıt görevlisi atanmasını sağla. Gerekirse destek hizmetler biriminden personel talep et.
  • Faturalama/Maliyetlendirme  işlemlerinin izlemi ve analizlerini sürdür.
  • Tüm Faturalama/Maliyetlendirme  formlarının özet, kopya ya da orijinallerini topla.
  • Tercihen sekiz saatte bir ve/veya talep edildiğinde Finans Şefine sunulmak üzere bir Faturalama/Maliyetlendirme  Raporu hazırla.
  • Bölüm eylem planı hazırla, talep ettiğinde Finans Yöneticisi ilet.
  • Düzeltemediğin ya da çözemediğin herhangi bir sorun hakkında Finans Yöneticisini acilen bilgilendir.
  • Uygun şekilde raporları ve kayıtları hazırla, düzenle.
  • Stres yönetimi, dinlenme ve gıda alımını fiziksel gereksinimlerini karşılayacak şekilde yap
  • Tüm personel ve gönüllüleri stres ve uygunsuz davranış belirtileri açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.

Süresi Uzayan Eylemler

  • Muhasebe işlemlerinin izlemi ve analizlerine devam eder.
  • Tüm muhasebe formalarının özet, kopya ya da orijinallerini toplar.
  • Finans Şefine sunulmak üzere muhasebe raporlarını düzenler.
  • Uygun beslenme, sıvı alımı, dinlenme ve stresle başa çıkma teknikleriyle kendi fiziksel gereksinimlerini sağla.
  • Tüm personel, gönüllüler ve hastaları stres belirtileri ve uygunsuz davranışlar açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar.
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Personele dinlenme süresi verilmesini sağlayın,
  • Olaya müdahalenin değerlendirilmesine katılın.

Aktivasyonu Sonlandırma

  • Aktivasyon sonrası muhasebe raporlarına devam eder, son muhasebe raporunu düzenler, tüm muhasebe kayıtlarının tamamlanarak özel afet muhasebe raporunun hazırlanmasını sağlar.
  • Müdahaleye son verme kararı alındığında; iyileştirme aşamasına veya olağan işleyişe rahat geçişi kolaylaştırmak için çalışma düzeninizi gözden geçirin.
  • İhtiyaç azaldığında, personelini kendi rutin görevlerine döndür ve pozisyonları kombine et ya da kademeli olarak azalt.
  • Tüm Faturalama/Maliyetlendirme  kayıtlarını tamamla ve bir özet afet Faturalama/Maliyetlendirme  raporu hazırla
  • Görevin sonlandığında tüm dokümanların ve Operasyon Kayıt Formunun (FORM – 4) Hastane Afet Yöneticisine teslim edilmesini sağla.
  • Tüm destek ekipman ve araçlarının ve tahsis edilmiş tüm afet yönetim ekipmanlarının eski yerlerine yerleştirilmesini sağla.
  • Stres yönetimi ve faaliyet sonrası debrifinglere, gerekli diğer brifing ve toplantılara katıl.

 

Eylemlerin Kaydedilme Şekli

Kayıtlar…..
Formlar….4-29
Raporlama Mekanizması …..

Rapor Vereceğiniz Kişi: Finans Şefi

Kimlik Belirleme: Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.




HUKUK/TAZMİNAT SORUMLUSU İŞ AKIŞ TALİMATI

Görev:

Olay esnasında hastanede gerçekleşen bir kaza veya hastanedeki bir eylem sonucu oluştuğu iddia edilen tüm zararlara ilişkin tazminat taleplerinin alınması, araştırılması ve dokümante edilmesinden sorumludur.  


İlk Eylemler

  • Finans Şefinden görevini alır.
  • Tüm görev tanımlamalarını okur ve organizasyon şemasını gözden geçirir.
  • İlgili yaka kartını takar.
  • Görevlilerin belirlenmesi, atanması ve eğitimini sağlar.
  • Afet halinde tazminat/hak hizmetlerinin planlarını yapar ve bu planları aktive eder.
  • Hastane sınırları üzerinde bir kaza ya da eylem sonucunda ileri sürülebilerek raporlanmış tüm iddiaların kaydı, araştırılması ve kabulünden sorumludur.
  • Uygun olduğunda fotoğraf ve video kayıtlarını kullanır.
  • Görevli olan ve olmayanlar tarafından ortaya çıkarılan iddiaların kaydı, araştırılması ve kabulünden sorumludur.
  • Tüm şahit ve davacılardan olabildiği kadar çabuk ifade sağlar.
  • Durum tespiti toplantılarına katılın ve uygun müdahaleyi belirleyin. Bu müdahale; ihtiyaca göre hastaneden hızlı ve güvenli bir şekilde tahliyeyi, dış kaynaklardan gelecek muhtemel yardımların yönlendirilmesini içerebilir,
  • Tüm faaliyetlerin, konuların ve kararların olay kayıtlarını başlatın ve Finans  Şefine düzenli yazılı durum raporları verin,
  • Olay esnasında hastanede gerçekleşen bir kaza veya hastanedeki bir eylem sonucu oluştuğu iddia edilen tüm zararlara ilişkin tazminat taleplerinin al, araştır ve dokümante et.
  • Dokümanları ilgili kurumlara bildir.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.
  • İç ve dış tüm haber akışım Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet, Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla.

Devam Eden Eylemler

  • Mevcut durum raporlarını almak için Finans Şefi, bölüm şefleri ve birim sorumluları ile düzenli toplantı yap ve önemli bilgileri ekip üyelerine ilet.
  • Hukuk/Tazminat biriminin görevlerini yerine getirmek üzere yeterli sayıda kayıt görevlisi atanmasını sağla. Gerekirse destek hizmetler biriminden personel talep et.
  • Varsa kaza ve zarar taleplerini almaya devam et.
  • Bölüm eylem planı hazırla, talep ettiğinde Finans Yöneticisi ilet.
  • Düzeltemediğin ya da çözemediğin herhangi bir sorun hakkında Finans Yöneticisini acilen bilgilendir.
  • Uygun şekilde raporları ve kayıtları hazırla, düzenle.
  • Stres yönetimi, dinlenme ve gıda alımını fiziksel gereksinimlerini karşılayacak şekilde yap
  • Tüm personel ve gönüllüleri stres ve uygunsuz davranış belirtileri açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.

 

Süresi Uzayan Eylemler

  • OYE ile sürekli irtibat halinde olun,
  • Birim personelinin artan iş yükünü karşılama yeterliliği, görevlilerin sağlık ve iş güvenliği, kaynak gereksinimi ve dokümantasyon işlemlerini izlemeyi sürdür.
  • Tercihen her sekiz saatte bir ve/veya talep edildiğinde tüm ödemeleri düzenleyen bir Hukuk/Tazminat biriminin  raporu hazırlamaya devam et.
  • Faaliyet ve kararların Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) ve Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29)kaydedilmesini sürdür.
  • Uygun beslenme, sıvı alımı, dinlenme ve stresle başa çıkma teknikleriyle kendi fiziksel gereksinimlerini sağla.
  • Tüm personel, gönüllüler ve hastaları stres belirtileri ve uygunsuz davranışlar açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar.
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Personele dinlenme süresi verilmesini sağlayın,

Acil Müdahale Planı’nın Aktivasyonunun Sona Ermesi

  • Müdahaleye son verme kararı alındığında; iyileştirme aşamasına veya olağan işleyişe rahat geçişi kolaylaştırmak için çalışma düzeninizi gözden geçirin.
  • İhtiyaç azaldığında, personelini kendi rutin görevlerine döndür ve pozisyonları kombine et ya da kademeli olarak azalt.
  • Tüm Faturalama/Maliyetlendirme  kayıtlarını tamamla ve bir özet afet Faturalama/Maliyetlendirme  raporu hazırla
  • Görevin sonlandığında tüm dokümanların ve Operasyon Kayıt Formunun (FORM – 4) Hastane Afet Yöneticisine teslim edilmesini sağla.
  • Tüm destek ekipman ve araçlarının ve tahsis edilmiş tüm afet yönetim ekipmanlarının eski yerlerine yerleştirilmesini sağla.
  • Stres yönetimi ve faaliyet sonrası debrifinglere, gerekli diğer brifing ve toplantılara katıl

Eylemlerin Kaydedilme Şekli

Kayıtlar…..

Formlar….4-29

Raporlama Mekanizması …..
Rapor Vereceğiniz Kişi: Finans Şefi

Kimlik Belirleme: Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.





TAHAKKUK SORUMLUSU İŞ AKIŞ TALİMATI

Görev:

Çalışan personelin görev ve yolluklarının ödenmesinden, görev yolluk/ harcırahının avans olarak verilmesinden sorumludur.


İlk Eylemler

  • Finans Şefinden durum ile ilgili talimat, bilgi ve görev yeleğinizi alın,
  • Durum tespiti toplantılarına katılın ve uygun müdahaleyi belirleyin. Bu müdahale; ihtiyaca göre hastaneden hızlı ve güvenli bir şekilde tahliyeyi, dış kaynaklardan gelecek muhtemel yardımların yönlendirilmesini içerebilir,
  • Tüm faaliyetlerin, konuların ve kararların olay kayıtlarını başlatın ve Finans  Şefine düzenli yazılı durum raporları verin,
  • Tüm Bölüm Personel Mesai Tablosunu (Form – 18) göre: Çalışan personelin görev ve yolluklarının ödenmesinden, görev yolluk/harcırahının avans olarak verilmesini sağla.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.
  • İç ve dış tüm haber akışım Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet, Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla.

 

Devam Eden Eylemler

  • Mevcut durum raporlarını almak için Finans Şefi, bölüm şefleri ve birim sorumluları ile düzenli toplantı yap ve önemli bilgileri ekip üyelerine ilet.
  • Tahakkuk  biriminin görevlerini yerine getirmek üzere yeterli sayıda kayıt görevlisi atanmasını sağla. Gerekirse destek hizmetler biriminden personel talep et.
  • Tüm tahakkuk  formlarının özet, kopya ya da orijinallerini topla.
  • Tercihen sekiz saatte bir ve/veya talep edildiğinde Finans Şefine sunulmak üzere bir Tahakkuk  Raporu hazırla.
  • Bölüm eylem planı hazırla, talep ettiğinde Finans Yöneticisi ilet.
  • Düzeltemediğin ya da çözemediğin herhangi bir sorun hakkında Finans Yöneticisini acilen bilgilendir.
  • Uygun şekilde raporları ve kayıtları hazırla, düzenle.
  • Stres yönetimi, dinlenme ve gıda alımını fiziksel gereksinimlerini karşılayacak şekilde yap
  • Tüm personel ve gönüllüleri stres ve uygunsuz davranış beliztileri açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.

 

Süresi Uzayan Eylemler

  • OYE ile sürekli irtibat halinde olun,
  • Birim personelinin artan iş yükünü karşılama yeterliliği, görevlilerin sağlık ve iş güvenliği, kaynak gereksinimi ve dokümantasyon işlemlerini izlemeyi sürdür.
  • Tercihen her sekiz saatte bir ve/veya talep edildiğinde tüm ödemeleri düzenleyen bir Tahakkuk   raporu hazırlamaya devam et.
  • Faaliyet ve kararların Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) ve Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29)kaydedilmesini sürdür.
  • Uygun beslenme, sıvı alımı, dinlenme ve stresle başa çıkma teknikleriyle kendi fiziksel gereksinimlerini sağla.
  • Tüm personel, gönüllüler ve hastaları stres belirtileri ve uygunsuz davranışlar açısından gözlemle. Gözlemlerini Destek Hizmetler Sorumlusuna aktar.
  • Görev devri yaptığın takdirde, yerine gelen yetkiliye devam eden operasyonların durumu, problemler ve ilgili diğer bilgileri aktar.
  • Personele dinlenme süresi verilmesini sağlayın,
  • Olaya müdahalenin değerlendirilmesine katılın.

Eylemlerin Kaydedilme Şekli

Kayıtlar…..

Formlar….4-18-29

Raporlama Mekanizması …..
Rapor Vereceğiniz Kişi: Finans Şefi

Kimlik Belirleme: Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.




ORGANİZASYON ŞEMASINA DÖN